Ponowna ocena i wydanie postanowienia dla S-5
5 grudnia 2018 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy uzgodnił środowiskowe uwarunkowania w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia „Projekt i budowa drogi ekspresowej na odcinku Nowe Marzy – Bydgoszcz – granica województwa kujawsko – pomorskiego i wielkopolskiego, z podziałem na 4 części: część 2 – Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła Tryszczyn (bez węzła) do węzła Białe Błota (bez węzła), o długości około 13,5 km – etap II – rondo na DK nr 80 (skrzyżowanie z DD nr 27 i DD nr 29)”.
Droga ekspresowa S-5 to jedna z największych inwestycji realizowanych w kraju. Trasa biegnąca z południa w kierunku północnym spinać będzie cztery wielkie aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk, stając się tym samym jedną z głównych dróg o podstawowym charakterze dla gospodarki kraju. Droga S-5 przebiegać będzie od autostrady A-1 w Nowych Marzach do Cotoń (granica województw).
Ponowna ocena miała na celu zweryfikowanie zaplanowanych przez inwestora i zapisanych w dotychczasowych rozstrzygnięciach (decyzjach o środowiskowych uwarunkowaniach), środków minimalizujących oddziaływanie przedsięwzięcia na środowisko, zwłaszcza w zakresie klimatu akustycznego. Na tym etapie określono nowe, dodatkowe warunki realizacji i eksploatacji inwestycji, a także doprecyzowano warunki wskazane w ramach wcześniej prowadzonych postępowań tak, aby zapewnić dotrzymanie standardów jakości środowiska.
Postanowienie zostało wydane po uprzednim uzyskaniu niezbędnej opinii: Kujawsko- Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Bydgoszczy oraz Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, a także przeprowadzeniu tzw. udziału społeczeństwa.
Fot.: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział w Bydgoszczy